Jalo Koskela ja Ismo Määttä tekevät tiiliä

Kuvaus: Tiiliä tehtiin perinteisellä tavalla ja ne käytetään kallioniemen piipun korjaukseen.

Tiiliä

Kuvaus: Jalo Koskela ja Ismo Määttä tekevät perinteisiä tiiliä

suonna_kononen

Lisätty: 6 Heinäkuu 2024

Kuvaus: PÄÄTALOVIIKON LUKIJATAPAHTUMA Lukijatapahtuma Puheenvuorot: Karoliina Timonen, Hannu Pitkänen ja Suonna Kononen. Karoliina Timonen puhuu aiheesta ”Laina-romaani, Iijoki-sarja ja fiktion lajit”. Hannu Pitkäsen aiheena on ”Pitkäs-poika jatustellee Päätalon mölläreistä”. Suonna Konosen puheen otsikkona on ”Luotiin Koillismaa – Reino Rinne ja Kalle Päätalo” Suonna Kononen esiintyi illalla Kallioniemessä SUONNA KONONEN: RINNE – REINO RINNETTÄ LAULETTUNA JA LAUSUTTUNA Kallioniemi Reino Rinne (1913–2002) oli kuusamolainen kirjailija, Koillissanomien perustaja ja luontoaktivisti, joka loi laajan kirjallisen tuotannon ja ajoi Kuusamon kos- kien suojelua. Rinteen tyttärenpoika, joensuulainen muusikko Suonna Kononen on säveltänyt äänile- vyllisen isoisänsä runoja. Koillismaa-nimi on Rinteen kehittämä ja Kalle Päätalon kirjoissaan popularisoima. Rinne ja Päätalo olivat ystäviä ja tekivät yhdessä myös yhden teoksen, Koillismaa kuvina (Gummerus 1964)

suonna

Lisätty: 6 Heinäkuu 2024

Kuvaus: SUONNA KONONEN: RINNE – REINO RINNETTÄ LAULETTUNA JA LAUSUTTUNA Kallioniemi Reino Rinne (1913–2002) oli kuusamolainen kirjailija, Koillissanomien perustaja ja luontoaktivisti, joka loi laajan kirjallisen tuotannon ja ajoi Kuusamon kos- kien suojelua. Rinteen tyttärenpoika, joensuulainen muusikko Suonna Kononen on säveltänyt äänile- vyllisen isoisänsä runoja. Koillismaa-nimi on Rinteen kehittämä ja Kalle Päätalon kirjoissaan popularisoima. Rinne ja Päätalo olivat ystäviä ja tekivät yhdessä myös yhden teoksen, Koillismaa kuvina (Gummerus 1964)

Standaari

Lisätty: 6 Heinäkuu 2024

Kuvaus: Puheenjohtaja Osmo Buller luovutti lukijatapahtumassa seuran standaarin.

Lukijatapahtuman yleisöä

Raimo Aro ja Sari Keskimaa

Lisätty: 6 Heinäkuu 2024

Kuvaus: Kunniapuheenjohtaja Raimo Aro ja Sari Keskimaa. Sailla seuran luovuttama standaari.

Maakuntalaulu

Lisätty: 6 Heinäkuu 2024

Kuvaus: PÄÄTALOVIIKON LUKIJATAPAHTUMA Päätalo-keskus, yläkoulun liikuntasali Puheenvuorot: Karoliina Timonen, Hannu Pitkänen ja Suonna Kononen. Karoliina Timonen puhui aiheesta ”Laina-romaani, Iijoki-sarja ja fiktion lajit”. Hannu Pitkäsen aiheena on ”Pitkäs-poika jatustellee Päätalon mölläreistä”. Suonna Konosen puheen otsikkona on ”Luotiin Koillismaa – Reino Rinne ja Kalle Päätalo”

lauletaan

Kuvaus: Kymmenen virran maa

Matti Ristinen

Lisätty: 5 Heinäkuu 2024

Kuvaus: Näyttelijä Matti Ristnen lausui Uuno Kailaan runon taidesillalla.